Klienci sklepów Biedronka zostali wprowadzeni w błąd. Niektórzy zapłacili o wiele więcej niż powinni

0
Biedronka

Wiele osób z całej Polski codziennie robi zakupy w sieci Biedronka. Dyskont przyciąga nie tylko szerokim asortymentem, ale również niewygórowanymi cenami produktów. Jednak w ostatnim czasie dokładnie sprawdzono działalność placówek czego wynikiem była kara w wysokości 115 mln złotych.

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl Biedronka została obarczona karą pieniężną za błędy, które pojawiały się w wielu sklepach. Ze względu na to, że proceder pojawiał się dość często UOKiK przyznał, że szkody, które z niego wynikły mogły mieć znaczny wpływ na finanse konsumentów. Z tego względu zdecydowano o nałożeniu kary finansowej. Sieć zaprzecza jakoby jej działania zamierzenie miały wprowadzać klientów w błąd i odwołuje się od tej decyzji.

Sieć Biedronka tłumaczy się z oskarżeń: „To niezamierzony błąd”

Okazuje się, że UOKiK nałożył karę na sieć ze względu na rozbieżność pomiędzy prawidłową ceną produktu a cenówkami będącymi pod nim. Takie działanie miałoby sugerować, że produkt jest tańszy niż w rzeczywistości, a jednocześnie nakłaniać klienta do jego zakupu. Po dokładnej analizie sytuacji i sprawdzeniu sklepów zdecydowano, że Biedronka musi zapłacić karę w wysokości 115 mln złotych.

Jednak sieć ma zupełnie inne zdanie na ten temat. Zgodnie ze stanowiskiem sieci firma robi wszystko dla korzyści konsumentów. Od 2017 do lipca 2020 roku dzięki promocjom organizowanym przez sieć polskie rodziny miały zaoszczędzić około 17 miliardów złotych, a podczas samej pandemii (od marca do lipca) ok. 2,4 miliarda złotych. Ponadto, sieć Biedronka zdecydowała się również odnieść do samego procederu w którym ceny na półkach miałyby się różnić od rzeczywistych.

DZISIAJ GRZEJE:
Nagi mężczyzna okradziony przez zwierzę. Pogoń za dzikiem została uwieczniona na zdjęciach

Jak podkreśla operator sieć posiada około 3 tysiące sklepów oraz ok. 70 tysięcy pracowników w całej Polsce. Właśnie dlatego nie można wykluczyć „indywidualnych przypadków, w których niezamierzony błąd ludzki doprowadził do braku ceny lub braku jej natychmiastowej aktualizacji”. Sieć Biedronka zapewnia, że podjęła w tej kwestii już działania mające zminimalizować ryzyko pojawienia się takich sytuacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here