Wiele osób z radością przyjęło wiadomość o otrzymaniu bonu na wakacje. Dzięki niemu wspólnie z dziećmi mogą spędzić czas w jakimś ciekawym miejscu. Jednak są również osoby, które bon turystyczny wykorzystują nie tak jak powinny – może się to obrócić przeciwko nim.
Bon turystyczny został stworzony, aby wspomóc dwie grupy ludzi. W pierwszej kolejności było to oczywiście wsparcie dla polskiej turystyki. Jednak rząd wziął również pod uwagę aktualne okoliczności oraz możliwości rodzin z dziećmi i to im przyznał bon na wakacje. Jednak coraz więcej osób nieodpowiednio wykorzystuje otrzymany bon na wakacje, przez co mogą się spotkać nie tylko z karami pieniężnymi, ale również odpowiedzialnością karną.
Bon turystyczny – jak nie powinno się go wykorzystywać
Jeszcze zanim wprowadzono bon turystyczny dla dzieci wiele osób już wiedziało, że nie będzie w stanie z niego skorzystać. Właśnie dlatego gdy tylko otrzymali dostęp do kodu zdecydowali się wystawić go na sprzedaż. Na pierwszy rzut oka pomysł wydaje się bardzo dobry. Szczególnie pod względem tego, że niektórzy nie mogą lub nie chcą korzystać z owego bonu. Ponadto, osoby kupujące mogą na tym sporo zyskać. Niestety, takie działanie jest nielegalne, a negatywne skutki tej sprzedaży odczują obie strony.
Osoba sprzedająca bon turystyczny musi się liczyć z tym, że rząd przewidział takie działanie już na etapie prac legislacyjnych. Właśnie dlatego za sprzedaż bonu przewidziano grzywnę do 1 mln złotych, karę ograniczenia wolności, a nawet do 3 lat więzienia w najbardziej zuchwałych przypadkach. Dlatego warto się dwa razy zastanowić czy na pewno chcemy ryzykować tak surowymi konsekwencjami dla kilkuset złotych.
Jednak w przypadku kiedy bon turystyczny trafi na sprzedaż to będzie miało również negatywne skutki dla kupującego. Możliwość realizacji bonu została stworzona w taki sposób, aby mogły z niego skorzystać tylko osoby które go otrzymały. Bowiem kod który otrzymujemy na początku i podajemy w wybranej placówce nie jest jedynym kodem. Po wpisaniu go przez pracownika recepcji do systemu, klient otrzyma wiadomość z drugim kodem, który również należy przekazać obsłudze. Oczywiste jest, że przyjdzie on na telefon osoby do której bon należał w pierwszej kolejności. A więc kupno bonu również wiąże się z ogromnym ryzykiem, ponieważ nigdy nie możemy być pewni czy drugi kod zostanie nam udostępniony.