Wiele osób nienawidzi zakupów, a nawet Ci którzy lubią wypady do większych sklepów dostają białej gorączki czekając w kilkumetrowej kolejce. W celu zminimalizowania czasu oczekiwania, jak również zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo klientów testowana jest specjalna aplikacja, dzięki której Twoje zakupy będą o wiele przyjemniejsze.
Kolejki zawsze były utrapieniem klientów. Większość z nas zakupy robi w pośpiechu, po pracy. Chcąc jak najszybciej wrócić do domu szybkim krokiem chodzimy pomiędzy alejkami wrzucając do koszyka najpotrzebniejsze produkty. Nagle gdy dojeżdżamy do kasy zapiera nam dech. Widać wszyscy wybrali się do sklepu o tej samej porze, ponieważ czekania w kolejce na dobre pół godziny. Nowa aplikacja będzie miała za zadanie monitorować kolejkę oraz w momencie gdy wirtualnie zapiszesz się do niej nie będziesz musiał oczekiwać na swoją kolej przy kasie. Rozejrzyj się po sklepie i wrzuć do koszyka jeszcze kilka rzeczy, a aplikacja poinformuje Cię kiedy należy podejść do kasy.
Aplikacja na miarę naszych czasów
Koronawirus zmusił do nowych rozwiązań nie tylko lekarzy i nauczycieli, ale również osób zajmujących się technologiami. Sklepy w większości krajów pozostawały otwarte, a osoby przebywające wewnątrz narażone na zarażenie się wirusem. W ciągu pierwszych tygodni wprowadzono określoną ilość osób, dziś te ograniczenia są zarówno w Polsce jak i w wielu innych krajach znoszone, a jedynym zaleceniem jest noszenie maseczki w sklepie. Być może aplikacja nie powstałby jeszcze długi czas, gdyby nie obecna sytuacja epidemiologiczna. W rzeczywistości bardzo duża ilość osób nie stosuje się do zaleceń. Dlatego firma Sainsbury’s zdecydowała się przetestować swoją nową aplikację właśnie teraz.
Firma oprócz wprowadzenia nowego rozwiązania „kolejkowania” klientów w sklepie przedstawiła drugi fantastyczny koncept. Sainsbury’s wprowadza do większej ilości sklepów SmartShop Mobile Pay. Specjalna aplikacja umożliwia skanowanie telefonem produktów, które znajdują się w naszym koszyku. Następnie wystarczy zapłacić za nie mobilnie i możemy udać się do wyjścia.
Nowe rozwiązania są w fazie testów, ale jeśli się sprawdza firma z pewnością będzie chciała poszerzyć zasięg swoich aplikacji. Byłoby to nie tylko udogodnienie dla klientów, ale przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim osobom znajdującym się w sklepie.