Gov.pl – jak załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu

1

Jak załatwić swoje sprawy urzędowe nie wychodząc z domu? Tę możliwość Polacy dostali już jakiś czas temu. Jednak ze względu na obecną sytuację w Polsce portal gov.pl jeszcze raz przypomina zasady korzystania z e-urzędu.

Z pewnością podczas korzystania z tej opcji Polacy skorzystają niemało. Przede wszystkim oszczędzą sobie czekania i zaoszczędzą czasu. W obecnej zaś sytuacji nie będą musieli opuszczać domu, tym samym oszczędzając sobie i innym stresu.

Warto zaznaczyć co jest podstawą do korzystania z usług e-urzędu. Jest to tzw. Profil Zaufany, który jest obsługiwany przez przez dużą część polskich urzędów. Co to jest? Jest to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości obywatela Polski w elektronicznych systemach administracji. W dużym skrócie mowa tu o takich danych jak imiona, nazwisko oraz numer pesel.

W TYM TEMACIE: Aplikacja kwarantanna domowa. Czy rząd będzie nas kontrolował?

Gov.pl – jak założyć Profil Zaufany?

Profil Zaufany możemy założyć na stronie swojego banku. Oznacza to, iż logowanie do niego za każdym razem przebiega za pośrednictwem banku. Co więcej jest to również dodatkowe zabezpieczenie. Taką opcję obsługują między innymi banki: PKO BP, Pekao, Santander Consumer, mBank i wiele innych.

Założenie profilu jest niewątpliwie bardzo proste. Przede wszystkim należy zalogować się na stronę swojego banku, znaleźć zakładkę e-urząd i wybrać opcję „załóż Profil Zaufany”. W pozostałej części poprowadzi nas już system.

Warto dodać co dokładnie jesteśmy w stanie załatwić za sprawą takiego profilu. Między innymi możemy:

  • złożyć zeznanie podatkowe
  • uzyskać dostęp do swojej historii recept
  • sprawdzić liczbę punktów karnych
  • sprawdzić ubezpieczenia OC i AC
  • złożyć wniosek o kartę rodziny, becikowe
  • złożyć wniosek do ZUS
  • sprawdzić swoje zwolnienie lekarskie
  • wysłać pismo ogólne do urzędu

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here